הניצחון של נטע ברזילי הוא גם ניצחון ה-story של אינסטגרם

מאי 15, 2018

איציק אדרי, סמנכ"ל לקוחות Debby&Ron עם קצת מאחורי הקמפיין הדיגיטלי שסייע לנצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון.

הניצחון של נטע ברזילי באירוויזיון הוא קודם כל שלה אבל הרבה מהקרדיט מגיע לקמפיין דיגיטלי בינלאומי, שהתנהל בתחכום ואפקטיביות חסרי תקדים על אף שלא היו לו מנהלים ותקציבים.

 

מהרגע שעלה הקליפ הרשמי של נטע ליוטיוב – היה ברור לכל ישראלי שהפעם אנחנו הולכים להוביל. תוך ימים בודדים זכה הקליפ למיליוני צפיות וגם הגולשים לא איחרו להציף את הרשת עם שלל גרסאות כיסוי משעשעות ופרשנויות לשיר. נכון להיום, כמעט 79 אלף תוצאות מחזיר החיפוש "Toy Netta"" ביוטיוב.

 

למרות ההצלחה ביוטיוב, האימפקט הכי משמעותי לזכייה הגיע דווקא מאינסטגרם. הסטורי, אותם פוסטים שמתפרסמים ל-24 שעות בלבד ואז נעלמים מהחשבון, הפכו להיות הכלי המשמעותי בזירת ההסברה הישראלית. כל מי שצופה בסטורי על בסיס יומי, לא יכול היה לפספס את ההתגייסות המרשימה.

 

כידוע, ההבדל המשמעותי בין אינסטגרם לפייסבוק, הוא שהגולש לא צריך להיות "עוקב" או "חבר" בעמוד כדי להיחשף לסטורי, מה שהופך את המעקב אחר פרופילים אחרים לפשוט ונגיש יותר. כך כל ישראלי כיום, עוקב ונעקב על ידי "חברים" מכל העולם, אף שאת רובם ככל הנראה בחיים לא פגש. אבל בשביל לעשות לייק באינסטגרם לא צריך יותר מזה.

 

את הקשר הווירטואלי הזה, ניצלו אלפים בימים שלפני חצי הגמר – עם קריאה פומבית לחבריהם להצביע 7 בעבור נטע. וזה עבד. לקראת אירוע הגמר – הטירוף כבר היה בשיאו. נראה היה כי אתה לא ישראלי אם לא העלית לפחות 2-3 "סטוריז" עם הכרזה הקוראת לאירופה להצביע 22.

 

אל הפוסטים בסטורי הצטרפו עוד מאות משפיענים מחו"ל, עם אלפי, עשרות אלפי ואפילו מאות אלפי עוקבים – שחיזקו את הקריאה של חבריהם הישראלים וקראו גם הם להצביע לנטע. ביניהם: סטוריז מצרפת (50 אלף עוקבים), אוסטריה (100 אלף עוקבים) ואפילו ברזילאי עם 170 אלף עוקבים שהכריז כי מבחינתו הדוז פואה של ברזיל (שאינה משתתפת כלל באירוויזיון) הולך לישראל.

 

משרד התיירות השכיל בזריזות להבין את העוצמה והפוטנציאל ברשתות החברתיות, ושחרר ביום שישי סרטון ויראלי שהזמין לדמיין כיצד יראה האירוויזיון בישראל ב-2019, תוך הצגה של מצעד הגאווה וחופי תל אביב והצצה למסיבות וחיי הלילה של הקהילה הגאה. הסרטון שותף בזריזות על ידי בעלי הליינים והדיג'ייז הגאים לעוקביהם ברחבי העולם ומשם שוב לסטורי של ישראלים רבים.

 

אפילו נשיא המדינה, רובי ריבלין, ששוחח עם נטע דקות לפני השידור – גייס את כל הערוצים הדיגיטלים שלו ואף החליף את תמונת הקאבר בעמוד הפייסבוק האישי שלו. שעה לאחר מכן הצטרף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא למיליוני החברים שלו בפייסבוק להצביע 22 (תחת הכותרת "כפרה עליך נטע!").

 

עם זאת, את ההישג המשמעותי ביותר כנראה צריך לזקוף לשחקנית גל גדות, שדקות לפני פתיחת הקווים העלתה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה וקראה ל-19.5 מיליון העוקבים שלה להצביע לנטע (חפשו בין 12 אלף התגובות את תגובתו של הנשיא ריבלין לגל, "כשוונדר וומן קוראת להצביע לוונדר וומן").

 

אני עוקב אחר מאות אירופאים, ואולי כולם חובבי ישראל, אבל מעטים הפוסטים שראיתי שקראו להצביע למדינות אחרות ולבטח אף אחת מהמדינות לא התקרבה אפילו לחשיפה העצומה ולתמיכה כמו שקיבלה ישראל. חשיפה שלא רק תרמה לסיכויי הזכייה, אלא גם הביאה פרסום והאהדה למדינה עצמה בקרב הקהילה הגאה באירופה.

 

אולי עכשיו זו גם ההזדמנות של משרד התיירות למקסם את הבאזז עוד יותר, להזמין את מובילי הדעה שהתגייסו למאמץ לבקר שוב בישראל, ולתת למאות אלפי עוקביהם הצצה גם לישראל עצמה, רגע לפני שתתחיל הנהירה שנה הבאה לתל אביב וכמובן, בערב המופע עצמו לירושלים.

 

איציק אדרי הוא סמנכ"ל לקוחות Debby & Ron בקבוצת Debby

 

 

 

 

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות