מצוקת הפקקים היא מטרד יומיומי לרוב אזרחי ישראל והעולם, כאשר התחזיות צופות החמרה נוספת במצב על הכביש עם התעצמות מגמת העיור והיעדר פתרונות תחבורה זמינים.
לאחר שחברת Waze שינתה מן הקצה אל הקצה את הרגלי הנהיגה של מיליוני נהגים בארץ ובעולם וסייעה לאנשים להתמודד עם הפקקים, עתה שמה לעצמה החברה למטרה להילחם בפקקים. הפתרון המהיר, היעיל והזול ביותר שזיהו ב-Waze לפתרון העומס על הכביש הוא הנסיעה השיתופית – קארפול - הגדלת מספר הנוסעים ברכב כדי להפחית את מספר המכוניות על הכביש. לאחרונה השיקה החברה את אפליקציית Waze Carpool בישראל ובמדינות כמו ארה"ב וברזיל, והיא פועלת להרחבת אימוץ פתרון הקארפול בארץ ובעולם.
עם תחילת העבודה המשותפת עם Waze גיבשנו תכנית אסטרטגית להגברת המודעות ואימוץ פתרון הקארפול, המותאמת במיוחד למידותיו של הציבור הישראלי. כשלב ראשון ביישום התכנית, יזמנו מחקר מקיף בקרב אזרחי ישראל בנושא מצוקת הפקקים, ותקשרנו אותו בערוצי תקשורת מובילים, כולל טלוויזיה, רדיו, אונליין, עיתונות ורשתות חברתיות.
במקביל, יזמנו שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות בישראל, יצרנו חבילת תמריצים לעידוד הנסיעה בקארפול (סבסוד הנסיעה, למשל) והשקנו קמפיין תקשורתי בתקשורת המקומית, הארצית ובדיגיטל כדי להגיע לחשיפה מקסימלית ולאימוץ רחב ככל שניתן של הנסיעה השיתופית.
בזכות המאמץ המשולב במישור הציבורי והתקשורתי הצלחנו להגביר את המודעות של אזרחי המדינה לפתרון הקארפול וחיזקנו את מיצובו כפתרון יעיל למצוקת הפקקים.
ברשויות המקומיות בהן השקנו את הקמפיין המשותף הבאנו לעלייה של עשרות אחוזים במספר הנסיעות השיתופיות, והצלחנו לגייס רשויות נוספות לפרויקטים דומים. על אף שאנו עדיין בראשיתו של תהליך מורכב המבקש לפתור את אחת המצוקות המשמעותית בישראל, אנו כבר עדים לתוצאות ונרגשים להמשיך יחד עם Waze במאבק בפקקים.