קפה ג'ו

קפה ג'ו


פרויקט הדיגיטציה של רשת בתי הקפה


האתגר

לאחר שב-2014 הטמיעה את המיתוג החדש של הרשת, החליטה ב-2015 קפה ג'ו, רשת בתי הקפה הגדולה בישראל (הכוללת גם את סניפי ג'ו ב"מנטה") להתרחב ולשווק קפסולות קפה תואמות מכונות נספרסו, וזאת ע"מ לאפשר לקהל הצרכנים של בתי הקפה או "על הדרך" אופציה נוספת ליהנות מחוויית בית הקפה – גם בבית. 


לג'ו, יחד עם רשת מנטה, פריסה ארצית שאפשרה ללקוחות לרכוש את הקפסולות ב-250 נקודות המכירה של קפה ג'ו. היה ברור לנו כי פיתוח ערוץ המכירה המקוון הוא בעל חשיבות עליונה מהיבט נוחות הרכישה, ההפצה והיכולת לתקשר ישירות מול הלקוח. 

אסטרטגיה
חברת דבי ורון, שגם הקימה ועיצבה את האתר התדמיתי של קפה ג'ו, הובילה את פיתוח הקונספט, עיצבה וניהלה את הפרויקט להקמת אתר הסחר של הרשת – המהווה את הזרוע הדיגיטלית של הרשת.
בהקמת אתר הסחר, שמנו דגש על התממשקות כל המערכות לשם יצירת סינרגיה ובניית פרופיל לקוח חוצה פלטפורמות המאפשר לרשת מנקודת מבט מרכזית לאתר לקוחות שרוכשים רק באתר הסחר, ולהפנות אותם תוך מתן הטבות (וצבירת נקודות ברכישה אונליין) והגדלת היקף המכירה שלהם גם באפיקי "לקוחות אוף ליין".
במקביל, עיצבנו והוצאנו אל הפועל את אפליקציית מועדון הלקוחות הסלולרית של קפה ג'ו, שהחליפה את כרטיסי המועדון וכרטיסיות הניקוב המוכרות בבתי הקפה ב"תכנית נאמנות"- בה צוברים נקודות על כל רכישה ומקבלים מתנות מהתפריט (מנות ומשקאות).
תוצאות
הניהול המרוכז של כלל הכלים על ידי ספק דיגיטל אחד שמלווה את החברה כבר למעלה מ-4 שנים, מאפשרת לנו לאסוף מידע מכלל ערוצי הפעילות וכך לנהל קמפייני מדיה אפקטיביים - לזהות קהלים שונים של לקוחות ולתקשר אתם בהתאם.
המהלכים מאפשרים ניהול מרכזי של נתוני רוכשים ולקוחות ויכולת להפיק דו"חות חוצי פלטפורמות (מועדון לקוחות, רכישות בסניפים, רכישות טלפוניות, רכישות אינטרנט). החיבור עם מועדון הלקוחות מאפשר הענקת נקודות רכישה אונליין המתבטאות ביכולת המרת הנקודות בסניפי הרשת ברחבי הארץ ובכך הגדלת היקף המכירות ללקוחות שעד כה לא היו לקוחות הסניפים.
היכולת לראות את ההתנהגות של רוכש בודד בכל ערוצי הרכישה מאפשרת זיהוי מוקדם של מגוון פרופילים של לקוחות ומתן מענה מתאים לכל אחד מהם במטרה לשמרם ואף להגדיל את היקף הרכישות.
שינוי גודל גופנים
ניגודיות