הסטורי של אווה

הסטורי של אווה


אם היה אינסטגרם לילדה בשואה


מבוא

בתקופה של אנטישמיות מתגברת ועל רקע מספרם ההולך ומתמעט של ניצולי השואה, משימת לימוד ושימור זיכרון השואה הופכת למאתגרת וחשובה מתמיד.


ביום הזיכרון לשואה ולגבורה האחרון, השיקו היזם הישראלי מתי כוכבי ובתו מאיה כוכבי, פרויקט הנצחה חדשני במסגרתו התעורר לחיים יומנה של אווה היימן, נערה יהודייה בת 13 שחיה בתקופת השואה, בסרט אינסטגרמי ראשון מסוגו. פרויקט ׳הסטורי של אווה׳ מציג ז׳אנר חדש של תפיסת זיכרון העושה שימוש בפלטפורמות החברתיות על מנת לחבר את הדור הצעיר לשואה בשפה ובתצורה שהם חיים ונושמים.


עם תחילת הפרויקט, המטרה העיקרית שהוצבה בפנינו הייתה לייצר תהודה ציבורית רחבה ולחשוף את ׳הסטורי של אווה׳ לכמה שיותר אנשים בישראל, ובהמשך גם בעולם. הייתה זו משימה מורכבת, מרובת אתגרים, שדרשה חשיבה אסטרטגית מעמיקה על מנת להבטיח פעילות תקשורתית איכותית ביום גדוש סיפורים, טקסים ואירועים וניהול נכון של השיח הציבורי סביב מהלך תקדימי המתייחס לנושא כה טעון ורגיש.

הסיפור

עוד לפני תחילת הצילומים, גיבשנו תכנית עבודה הולסיטית שכללה שלושה צירי פעילות מרכזיים; יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופי תקשורת משפיעים, מינוף של הנכסים הדיגיטליים וקמפיין המשפיענים ועבודה שוטפת אל מול המדיה המסורתית, הישראלית והבינלאומית כאחד. התנענו את הפעילות כשלושה חודשים לפני השקת הפרויקט עם
מספר מהלכים תקשורתיים משמעותיים בראשם, כתבת מגזין ׳מאחורי הקלעים׳ של הפרויקט בחדשות 12, חשיפה של הפרויקט בידיעות אחרונות וכתבה מרכזית בעיתון הניו יורק טיימס וסוכנות הידיעות הגלובאלית AP.

סיכום

מרגע חשיפתו, עורר הפרויקט סערה ציבורית נרחבת והניב תוצאות חסרות תקדים עם סיקור במעל 70 מדינות וב-27 שפות שונות. במשך שבועיים רצופים, ״הסטורי של אווה״ חלש על סדר היום הישראלי והבינלאומי דרך עשרות ראיונות, אלפי כתבות, 10 מיליון אינטראקציות ותגובות, מעל 300 מיליון צפיות, כמיליארד חשיפות ושיתופים ממובילי דעה ומשפיענים מביניהם ראש ממשלת ישראל והבית הלבן. מתי ומאיה כוכבי הוכתרו כיוצרים פורצי דרך והפרויקט נחקק כאחת מיוזמות ההנצחה החשובות והמשפיעות ביותר בעולם.

כתבתו של עמרי ברק בחדשות 12

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות