מעל ל-14 אלף בני אדם השתתפו בקמפיין הדיגיטלי של מצעד החיים, שסוקר בכל העולם:
אחרי שבוטל, לראשונה בתולדותיו, בגלל הקורונה, מצעד החיים עבר לרשת וקיבל חיים חדשים. הנשיא ריבלין חיבר מסר מרגש, תיאטרון הבימה אימץ ואפילו בניו-יורק טיימס סיקרו.
"מצאנו פתרון שרותם את היכולות הדיגיטליות והתקשורתיות שלנו וגם רלוונטי מתקשר עבור צעירים ומבוגרים בכל העולם", אמר משה דבי, יו"ר קבוצת דבי שהובילה את הקמפיין.
קמפיין הזיכרון הדיגיטלי של מצעד החיים כבש את הרשתות וכלי התקשורת. למעלה מ-14,000 בני אדם לקחו חלק בפעילות, אותה הובילה קבוצת דבי, וניסחו שלטי זיכרון אישיים. הפרויקט סוקר בכל רחבי העולם, כולל בניו-יורק טיימס.
את הצד הדיגיטלי של המהלך, כולל הקמת האתר המיוחד, ניהלה מחלקת הדיגיטל Debby&Ron ודבי תקשורת הייתה אחראית על יחסי הציבור בישראל. חן מזיג וג'וש הרטמן היו אחראים על יחסי הציבור הבין לאומיים. מהצד של מצעד החיים הובילו את המהלך היו"ר ד"ר שמואל רוזנמן וסגנו, ברוך אדלר, יחד עם רויטל יכין קרקובסקי, מנהלת האסטרטגיה וההשפעה.
"קמפיין מצעד החיים הווירטואלי הוא דוגמה למהלך חדשני של 360 מעלות, שילוב של יחצ ומדיה דיגיטלית", הסביר רון שלי, מייסד ושותף מנהל Debby&Ron. "התחלנו ביצירת סיפור שמאפשר לכולם לקחת בו חלק. שיתפנו את הבמה עם כולם וחיברנו יחד קהילה הפועלת יחד למען מטרה. צירפנו לקהילה מובילי דעה שהעצימו את הסיפור דרך הערוצים שלהם ויצרנו שפה ויזואלית בולטת ומזוהה לארוז את הסיפור".
"בשלב השני יצאנו לקמפיין תקשורתי עולמי והקמנו קמפיין אונליין שיחד הפכו את המהלך לוויראלי", הוסיף שלי. "כשהתחילה המגיפה חששנו שהשנה המפעל החשוב של מצעד החיים יעצור לראשונה לאחר 33 שנה. עכשיו, אחרי יום השואה, התוצאות של הקמפיין נותנות משמעות מיוחדת ומרגשת לסיפור החשוב של המצעד שלמרות כל הקושי המשיך לצעוד ולהנציח את סיפור התקומה של העם היהודי והמלחמה באנטישמיות".
זו הפעם הראשונה ב-32 שנים שמצעד החיים, מהאירועים הבולטים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לא מתקיים. אחד הרגעים המרגשים במצעד הוא הנחת שלטי זיכרון אישיים קטנים, שכל משתתף במצעד מקבל וכותב עליהם בכתב ידו, בכניסה לבירקנאו. בפרויקט החדש גולשים מרחבי העולם "הניחו" שלטי זיכרון וירטואליים באמצעות האינטרנט.
לפרויקט הצטרפו שותפים רבים. בתיאטרון הלאומי "הבימה" הקרינו את השלטים על קיר המבנה במהלך אירוע זיכרון מיוחד שקיימו, בהשתתפות שחקנים מובילים שגם כתבו שלטים בעצמם. ההתאחדות לכדורגל נרתמה גם היא ושחקנים מובילים כמו ערן זהבי וביברס נאתכו כתבו שלטים מרגשים. קבוצת ידיעות אחרונות קידמה את תוצרי המיזם בפלטפורמות שלה.
המשתתף הראשון בפעילות הדיגיטלית היה נשיא המדינה, ראובן ריבלין. לאחריו הצטרפו שורדי השואה ומשפחותיהם, כל ראשי זרועות הביטחון, יו"ר הסוכנות היהודית, שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, שחקני ושחקניות התיאטרון הלאומי "הבימה", שלמה ארצי, שחקני בית"ר ירושלים, נבחרת ישראל בכדורגל ובהם השחקן ערן זהבי, מורן אטיאס, עברי לידר ועוד אלפי משתתפים מ-60 מדינות.
מה הופך מהלך יח״צ לחדשני? מה זה באמת ה-360 של אסטרטגיה תקשורתית? קמפיין מצעד החיים הווירטואלי שהובלנו בקבוצת דבי מספק לנו את התשובות. מהלך שהביא למעל 14,000 שלטי הנצחה שהעלו אנשים מ-60 מדינות, עשרות אייטמים בארץ וברחבי העולם, במהדורות המרכזיות, בעמודים ראשיים בעיתונים ואייטמים פותחים ברשת. איך הגענו לאימפקט כזה? התחלנו ביצירת סיפור שיש לו היסטוריה, אבל גם הווה וציווי לעתיד, כזה המאפשר לכולם לקחת בו חלק. פתחנו את הבמה ואפשרנו לכולם לספר את הפרק האישי שלהם ולשתף אותו.
חיברנו יחד קהילה הפועלת במשותף למען המטרה, תחת המסר Never Means Never, הנותן משמעות אקטואלית להבטחה האלמותית Never Again. צרפנו לקהילה מובילי דעה מעולמות האומנות והתרבות, הממשל העסקים והספורט, שנתנו ביטוי אישי לסיפור דרך הערוצים שלהם – ואת כל אלה ארזנו בשפה ויזואלית בולטת ומזוהה. בשלב השני יצאנו לקמפיין תקשורתי עולמי במקביל לקמפיין אונליין, שהפכו יחד את המהלך לוויראלי. למן פרוץ הקורונה, חששנו שהמפעל החשוב של מצעד החיים יעצור לראשונה לאחר 32 שנה. הערב, מוצאי יום השואה, התוצאות של הקמפיין נותנות משמעות מיוחדת לנרטיב מצעד החיים: מוכרחים להמשיך לצעוד, לזכור, להוקיר ולהתחייב – למען הדורות הבאים.