TikTok & מצעד החיים


TikTok & מצעד החיים


מבוא

TikTok מהווה במה ליצירת תרבות חדשה ויצירתית, משמשת רבים לצריכת מידע לימודי וחינוכי ומובילה יוזמות חברתיות רבות שמסייעות לייצר עולם טוב יותר. אחד הערכים המובילים של  TikTok הוא יצירת סביבה המאחדת בין אנשים, שבה יש מקום לכולם להביע את עצמם ולהביא את ה"אני האמיתי והאותנטי" שלהם לתוך גבולות האפליקציה. מתוך חיבור לעקרונות שמניעים את ערכי החברה, יזמנו בדבי תקשורת מהלך של שיתוף פעולה בין שני לקוחותינו – טיקטוק ומצעד החיים – כדי להגיע באמצעות הפלטפורמה לקהל יעד נרחב ומגוון בכל העולם עם תכנים המעלים את המודעות לזיכרון השואה ולמאבק באנטישמיות. בתוך כך, בזמן שהפרויקט קורם עור וגידים, פרצה בישראל מלחמת "חרבות ברזל" שהביאה להתגברות שיח השנאה והאנטישמיות ברחבי העולם. מכיוון שנהלי הקהילה של טיקטוק אינם מאפשרים שימוש בביטויי שנאה, גזענות או הסתה מכל סוג בפלטפורמה, ולאור העובדה ש-TikTok משקיעה משאבים ומאמצים רבים באכיפת התוכן ובשמירה על האפליקציה נקייה מכל אלו, הפרויקט קיבל רוח גבית והצטרף לשורה ארוכה של פעולות בהן נקטה TikTok לאור מאורעות שבעה באוקטובר. TikTok הקימה חמ"ל ייעודי לנושא ניטור התוכן בפלטפורמה, תגברה את ההשקעה שלה באכיפת התוכן, רעננה והחמירה את כללי הקהילה, והוציאה עדכונים שוטפים לגבי פעילותה וכמות התוכן שהסירה, שנמצא כמפר את המדיניות שלה בנושא.

הסיפור

על מנת לייצר שיח נרחב מעבר לעמידה בכללי הקהילה ויכולות ניטור התוכן של TikTok, האמנו כי נכון לייצר פעילות תוכן שתראה את הדאגה של TikTok להכלה של הכלל, למניעת הפצת שנאה ולחינוך על בסיס עובדות – עקרונות שהם נר לרגליה.
בחיבור בין TikTok לבין מצעד החיים, התגבשה לראשונה בעולם משלחת של כ-30 יוצרי תוכן מישראל, ארה"ב, קנדה ומדינות שונות באירופה, שיצאה למצעד החיים כקבוצה אורגנית הלוקחת בו חלק. יוצרי התוכן ביקרו במקומות משמעותיים הקשורים בסיפור של שואת יהודי הונגריה, בשואה בפולין, במחנות ההשמדה באושוויץ ובירקנאו, שמעו עדויות ממקור ראשון ועברו הדרכות מעמיקות. על בסיס מה שחוו ולמדו הם יצרו תוכן אותנטי ומרגש באמצעות סרטונים רבים שהגיעו לחשיפה גלובלית רחבה, בין היתר לקהלים צעירים בשפה ופלטפורמה שמדברות אליהם.

סיכום

הפרויקט הביא לחיבור בין קבוצה הטרוגנית של יוצרי תוכן מרחבי העולם, להם מיליוני עוקבים וקהל רחב ומגוון, לבין נושא השואה, והעלאתו למודעות גלובלית סביב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. היוצרים הביאו את מצעד החיים עצמו לתוך TikTok, בשפה, בעריכה ובדרך של TikTok, והפיקו למעלה מ-22 מיליון צפיות בסרטונים בחודש מאי 2024 לבדו.
בנוסף, התקשורת הישראלית והבינ"ל סיקרו רבות את השתתפותה של קבוצת יוצרי התוכן במצעד החיים, דבר שהניב למעלה מ-70 פרסומים בתקשורת המסורתית ובפלטפורמות סושיאל תקשורתיות, שכללו סדרת ראיונות של היוצרים חברי המשלחת.
בשבועות ובחודשים שלאחר המצעד, קהילת היוצרים שהשתתפה בו המשיכה לייצר ולהדהד תכנים נוספים אותם אספה בימי המשלחת ואף נוצר חיבור ישיר בין חברי המשלחת הבינלאומית, שהניב המשך שיתופי פעולה ביניהם בנושא גם מחוץ לפרויקט.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות