אירוויזיון 2019


ניהול מערך יחסי הציבור בתחרות האירוויזיון 2019 שנערכה בתל אביב


מבוא

האירוויזיון הוא תחרות השירה הגדולה ביותר בעולם. היא הועברה בשידור חי לעשרות מדינות וצפו בה מעל ל-182 מיליון בני אדם ברחבי העולם. הוא נחשב לאחד מאירועי התרבות החשובים בלוח השנה ו-42 המדינות המשתתפות משקיעות משאבים רבים בניסיון לנצח בתחרות. אירוויזיון 2019 היה ללא ספק אירוע ההסברה הגדול והחשוב ביותר שהיה בישראל ב-20 השנים האחרונות ואחד מהסיפורים התקשורתיים הגדולים שיצאו מישראל. תאגיד השידור הישראלי כאן נתן לקבוצת דבי את הבמה הגדולה בעולם לספר את סיפורה של ישראל כמדינה רב תרבותית, פלורליסטית ומגוונת.


האתגר התקשורתי היה כפול: להתמודד עם עניין עצום שהתחרות מעוררת בישראל ובמקביל לתקשר את האירוע למאות עיתונאים וכלי תקשורת מישראל ומהעולם. כדי לעמוד במשימה, קבוצת דבי גבשה צוות יועצים בעלי מומחיות בתחום התרבות ובתקשורת זרה ותוכנית עבודה מקיפה, שכללה ניהול תקשורתי בתחומים רבים: עיתונאים, משלחות, אמנים, מנחים, אירועים רבים, ניהול משברים כמעט מדי יום וטיפול במאות עיתונאים וצוותים מישראל ומכל העולם.


 

הסיפור

לאורך הפעילות התקשורתית שמנו דגש על שלוש מטרות עיקריות, שגם באו לידי ביטוי בסיקור התקשורתי:​תאגיד השידור 'כאן' כפלטפורמת שידור ציבורית מקצועית, מעניינת, איכותית וחדשנית;​ האירוויזיון כחגיגה המקדשת ערכים של יצירתיות, אינקלוסיביות רב-גוניות​; ואירוע תרבותי, בינלאומי ומשמעותי לשיפור וחיזוק תדמיתה של מדינת ישראל.
הקבוצה, שכללה את יועץ התקשורת רון גרנות, התגייסה מסביב לשעון כדי לתת מענה מקצועי ובזמן אמת ל-1500 עיתונאים בעמדות התקשורת במתחם התחרות, עוד הרבה לפני שהחלה. במקביל התקיימו מספר רב של מופעים תקשורתיים בישראל. בנוסף, הצוות ליווה את הנציג הישראלי לאירוויזיון, קובי מרימי, שהופיע בכל כלי התקשורת ובכל הפלטפורמות לפני התחרות וכן את בכירי האירוויזיון והאמנים הרבים שהשתתפו בו, שהתראיינו רבות גם הם.
אירוע כל כך מורכב ומתוקשר מזמן, מטבע הדברים, משברים רבים לאורך הדרך. צוות דבי גיבש תכנית אפקטיבית לניהול וטיפול במשברים, ניתוח של מקרים ותגובות והכנות לכל התרחישים, שהוכיח את עצמו בזמן אמת וסייע לניהול נכון, תקין ומסודר של האירועים השונים. היועצים התמודדו עם לחצים רבים של כלי התקשורת ששאפו לקבל חומרים בלעדיים ומצאו פתרונות יצירתיים, שהובילו לכיסוי רחב ויומיומי בכל כלי התקשורת בישראל. במהלך העבודה ניהל הצוות למעלה מ-80 מסיבות עיתונאים, עשרות סיורים, ראיונות ועוד, כדי להפיץ את בשורת האירוויזיון בכל המדינה.
בקבוצת דבי הבינו שהערך המוסף של אירוע כמו אירוויזיון הוא ההזדמנות להראות לעולם את פניה היפים של מדינת ישראל. לכן, לכל מפגש עם איש תקשורת ניתנה תשומת לב מקצועית, אמינה ויצירתית וגובשה תוכנית עבודה מיוחדת לצילום 42 "הגלויות" של המשתתפים ברחבי הארץ. המהלך נחל הצלחה גדולה ובמשך תקופה ארוכה אזרחי העולם נחשפו לישראל היפה והפלורליסטית.

סיכום

אירוויזיון 2019 היה למשדר הנצפה ביותר בתולדות תאגיד השידור הישראלי והשתלט על סדר היום התקשורתי במשך שבועות רבים. הוא סוקר בהרחבה בעשרות מדינות ברחבי העולם, גם מחוץ לאירופה. התגובות של אנשי התקשורת שסיקרו את האירוע היו נלהבות. לא רק שהחוויה האישית והמקצועית שלהם הייתה מהנה, הם גם הפכו לשגרירים של ההצלחה הישראלית. צוות קבוצת דבי זכה לשבחים רבים על הניהול התקשורתי של האירוע. אירוויזיון 2019 הוכתר כאחד מהאירוויזיונים המוצלחים בהיסטוריה.​

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות