יורובאסקט 2017


אליפות אירופה בכדורסל


מבוא

היורובאסקט היה אירוע הספורט הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. זו הייתה הפעם הראשונה בה אירחנו מופע ספורט ברמת החשיבות, הבולטות והמקצועיות הזו, בענף מוביל. עם זאת, למרות גודל המעמד עמדו בפנינו אתגרים רבים: כיצד לשמר את העניין הציבורי בטורניר לאורך זמן? איך לשווק אותו לציבור ולסייע למכירות הכרטיסים? וכיצד להתמודד עם התחרות בכלי התקשורת מול ענפי ספורט אחרים?

הסיפור

התחלנו את הפעילות התקשורתית מספר חודשים לפני הטורניר, באירוע השקה גדול ונוצץ, במעמד כוכבי נבחרת ישראל בעבר ובהווה, שרת התרבות והספורט וראש עיריית תל אביב. האירוע זכה לסיקור רב ובולטות תקשורתית. לאחר מכן יזמנו שורה של אירועים, בהם הצבת מגרש מממותג בביתן הפעילות של מרתון תל אביב; תחרות לבחירת השיר הרשמי של נבחרת ישראל; פעילות במסגרת סטריטבול ירושלים ועוד. במקביל, יזמנו פעילות תקשורתית מסביב לאירוע דוגמת מפגשים של שחקני עבר, ידיעות על התקדמות ההכנות, כתבות על הנבחרות הזרות ועוד.
חלק חשוב מהפעילות התקשורתית עסק בנבחרות הזרות. בטורניר השתתפו ארבע נבחרות: ליטא, גרמניה, אוקראינה וגאורגיה והיה צריך לארח את העיתונאים הרבים שהגיעו לסקר את האירוע, ללוות אותם וגם לייצר פעילות תקשורתית מקדימה במדינותיהם. יצרנו קשר עם איגודי הכדורסל השונים ודרכם הגענו לחומרים ולאנשי קשר במערכות התקשורת ועניינו אותם בכתבות שונות לקראת האירוע. עם פתיחת הטורניר ליווינו את הכתבים הזרים וסייענו במתן אקרדיטציות וצרכים שונים שלהם שהתעוררו.

סיכום

התוצאה הייתה סיקור מקיף ורחב ליורובאסקט בכל אמצעי התקשורת ובכל הפלטפורמות, לפני ותוך כדי הטורניר. בנוסף, רוב הכרטיסים נמכרו והנבחרת שלנו נהנתה מאולם מלא בכל משחק. המארגנים זכו לשבחים מפיב"א, ארגון הכדורסל העולמי, על הביצוע, ההפקה והאירוח וגם נציגי הנבחרות הזרות התרשמו.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות