מרתון ווינר ירושלים, מהאירועים הבינלאומיים החשובים בישראל, מתקיים מדי שנה בנופי העיר ומציע חוויה ספורטיבית ותרבותית ייחודית. עם מסלול החולף על פני אתרים היסטוריים וסמלי תרבות מרכזיים, המרתון מושך אליו רצים מרחבי העולם, ומביא עימו מסר של כבוד, אחדות והנצחת הערכים ההיסטוריים של העיר.
במסגרת עבודתנו על מרתון 2024, יצרנו קמפיין תקשורתי רחב-היקף ברוח התמה המרכזית שנבחרה למרתון בצל מלחמה: הצדעה לכוחות הביטחון וההצלה. לשם כך יזמנו אירוע מרגש להשקת המרתון, דרך פנייה לנציגי קבוצות הריצה של בארי והעוטף איה מידן ויעל גודמן. הזמנו אותם להגיע לאירוע שבו ישמיעו את קולם של תושבי העוטף ואף יקבלו אות הוקרה מטעם ראש העיר.
רתמנו את אור שיזף, חייל מילואים ומרתוניסט שנפצע קשה בעזה, לשמש כשגריר מותג סקוני – הנעל הרשמית של מרתון ירושלים. הענקנו לו ליווי תקשורתי צמוד, אשר הוביל לסיקור רחב עם פרסום של 30 כתבות וראיונות. עוד במסגרת הפעילות התקשורתית, גייסנו את דפנה שמיר, תושבת בארי ומעצבת גרפית, שהייתה בשבת השחורה בביתו של בן זוגה בעוטף עזה, לעצב את חולצת מקצה המשפחות של המרתון. המהלך לווה בקמפיין תקשורתי ייעודי, שהדגיש את סיפור הרקע של דפנה כמעצבת מקומית ואת המסר המיוחד שהיא ביקשה להעביר דרך העיצוב.
נתנו זרקור על משפחות השכול שהגיעו לרוץ ולהנציח את יקיריהן במרתון, בין הכתבות שקידמנו: כתבה כפולה במעריב עם רותי גרינגליק אימו של שאולי ז"ל, ראיון בגל"צ שני וייזר, אחותו של סמל רועי וייזר ז"ל שרצה במרתון לזכרו של אחיה, ראיונות עם ליאור שני שהייתה רצה עם בעלה המילואימניק עדי שני ז"ל ושנפל בעזה, ובמרתון רצה לזכרו. בנוסף, תיאמנו שיתופי פעולה עם ערוצי מדיה שונים, בהם טלוויזיה, עיתונות ורשתות חברתיות, שחשפו את המרתון לקהלים מגוונים. שיתופי פעולה עם מובילי דעה וגורמים משפיעים בתעשיית הספורט והפנאי העמיקו את העניין באירוע, ותרמו למיתוגו כמרתון לאומי בעל משמעות מעבר לספורט.
ליווי תקשורתי-ארצי רחב היקף, ברמה החדשותית ביום המרתון ולאחריו: באתרי חדשות, ערוצי הטלוויזיה והרדיו בבוקר ועד אחה"צ. ביום המרתון קידמנו אייטמים חדשותיים וויזואליה שהופיעו במבזקים, בפריצות טלוויזיוניות בערוצים המרכזיים, ברשתות חברתיות ובאתרים. הפריסה התקשורתית גלשה גם לאחר המרתון והסתיימה בכתבת דגל מרגשת של בחדשות 13. מרתון ירושלים 2024 הצליח לייצר חשיפה תקשורתית רחבה ואיכותית, עם עשרות סיקורים בעיתונים ובמהדורות החדשות המרכזיות, והביא לעלייה ניכרת במודעות הציבורית כלפי מרתון ירושלים. הסיפורים האישיים של המשתתפים, תחת המסר של אחדות, תקומה, גבורה והנצחה, נגעו בלבבות רבים והובילו לעלייה במספר המשתתפים שנרשמו למרתון.
קרדיט: sportphotography