קבוצת דבי משיקה את מדד האמון בישראל לשנת 2018

מרץ 13, 2018

בעולם בו אנו צורכים כמויות הולכות וגדלות של מידע במהירות עצומה, בעולם שבו הפייק ניוז היא כבר תופעה שכיחה, נשאלת השאלה  – האם הציבור מעוניין בדיווחים אובייקטיבים או בחדשות המותאמות להשקפותיו? 

 

על פי מחקר מדד האמון העולמי של אדלמן לשנת 2018 עולה כי קריסת האמון בארבעת המוסדות הציבוריים המרכזיים בקרב הקהילה הבינלאומית הכללית, חריפה מתמיד. רק 43% מהציבור מאמינים בממשלה, 43% בתקשורת, 52% במגזר העסקי ו-53% במגזר השלישי.  

 

כשהציבור מאבד אמון בכלי התקשורת, הוא פונה לצרוך חדשות בפייסבוק ובגוגל.  אלו מבצעים אופטימיזציה מתמדת לתוכן כך שיותאם להשקפותיו והעדפותיו האישיות של הקורא- אפקט שתבע את המונח "תיבות תהודה" ומדגיש צליל אחד על פני מנגינת תוכן שלמה.  

 

באופן אבסורדי, יעדיף הציבור להאמין לפוסטים חדשותיים של חברים ומכרים (56%) על פני מחקרים וניתוחים סטטיסטים אשר מתפרסמים באותה פלטפורמה. בישראל כשני שליש בקירוב מהאוכלוסייה (56%) חושבים שתוכן בפלטפורמות החברתיות אמין יותר מהדיווחים במהדורות החדשות בטלוויזיה או בעיתונות (44%) ואף יאמינו יותר לדיווחיהם של אזרחים פשוטים (54%) על פני אלה של עיתונאים מקצועיים (46%). 

 

 מפתיע לראות כי בניגוד לשאר העולם,  האמון בתקשורת בישראל דווקא גבוה מרמת האמון בממשלה:  

  • המגזר השלישי: 50%  (לעומת 53% ב-2016) 
  • המגזר העסקי: 47% (לעומת 46% ב-2016) 
  • התקשורת: 39%  (לעומת 35% ב-2016) 
  • הממשלה: 28% לעומת 26% ב-2016) 

 

הנתונים בעולם מראים כיצד אובדן היכולת להבחין באמת מציב איום ממשי על המערכת הקיימת; על האפשרות של ממשלות וגופים לשלוט ולהיות בשיח עם ההמונים ועל יכולתה של התקשורת לבקר ולהשפיע על סדר היום הציבורי.   

כאן טמונה ההזדמנות של העולם העסקי.   

 

מהמחקר שבצענו עולה כי על מנת לבנות את האמון עם הציבור הישראלי, חברות ומותגים חייבים לשנות את האופן שבו הם מדברים עם הצרכנים ולעבור משיח תדמיתי מיתוגי לשיח המציע פתרונות אמתיים המפגישים בין ליבת הפעילות העסקית לסוגיות המשמעותיות בחיי היומיומיים של הצרכן.  

 

לפי המחקר, הציבור חשדן וכבר לא מתרשם מיוזמות קהילתיות או סביבתיות. הציבור יפתח אמון בעסקים שיהיו:  

  • קשובים לצרכיו (68%) 
  • יקדמו יחס הוגן לעובדים (62%) לפני שורת הרווח  
  • יקחו אחריות בעת התפרצותם של אירועים או משברים (61%).  

 

אם כך, היכולת לבנות אמון נשענת על השאלה: What's in it for me?    

תמורות מהותיות אלה בצריכת תוכן, דרכי התקשורת ובציפיות הצרכניות, הובילו אותנו בקבוצת דבי לפתח מודל השפעה חדש המשלב בין יחסי ציבור, אסטרטגיית דיגיטל וקידום מדיה. האינטגרציה בין שלושת עמודי התווך הללו מאפשרת לנו להגדיר מחדש את מערכת האמון בין הציבור למותג; לייצר נרטיבים תקשורתיים רלוונטיים שיצופו מעל הרעש, לבנות אסטרטגיות המתאימות לסביבה המשתנה ולמדוד את השפעתו האמיתית של כל מהלך.  

  

אנחנו מזמינים אתכם לעיין במחקר המצורף, להתעמק בממצאיו ולשתף אותנו בתובנותיכם.  

בטוחים כי לאורו נוכל להמשיך לחשוב ולתכנן את השנים הקרובות ולחולל יחד מהלכים תקשורתיים בוני-אמון, פורצי-דרך וחדשניים. 

 

 

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות